Mihai Tudose pentru europarlamentare - ProRomania
Silviu Mares 14 mai 2019
Antoneta Ioniță: ”PSD pune în pericol vocea României în Parlamentul European”

”Un popor fără educație este un popor ușor de manipulat”, constata Immanuel Kant, în timp ce Joseph Addison avea să completeze că, fără educație, omul nu este altceva decât un ”splendid sclav, un sălbatic al rațiunii”.

”Este suficient să reflectăm la aceste două citate pentru a întrevedea viitorul României: un popor manipulat, un popor condamnat la sclavia muncilor de jos ale lumii! Cam asta ne așteaptă, dacă nu vom stopa acest adevărat masacru al învățământului românesc, dacă nu vom înceta să schimbăm miniștri doar din rațiuni ale jocului politic, dacă nu vom fi capabili să acceptăm că societatea românească are o problemă majoră, care înseamnă educația.” spune deputatul PNL Antoneta Ioniță.

Recentele simulări ale examenelor de Bacalaureat și Evaluare Națională au dat dimensiunea adevăratului dezastru. Doar 53% dintre elevii de clasa a VIII-a au luat medii de trecere. Aproape 40% dintre copiii României intră la liceu doar pentru că învățământul este obligatoriu, dar notele lor sunt mai mici de 5. Analfabetismul funcțional este o realitate care devine tot mai apăsătoare și mai presantă. Pentru că, dacă la acest procent de 53%, adăugăm și constatarea că, dintre cei care au trecut pragul, un sfert au obținut medii între 5 și 6, o să avem tabloul sumbru al realității școlare românești.

”La simularea pentru Bacalaureat, rata cumulată de promovare, la clasele a XI-a și a XII-a, a fost de 36,8%, iar ponderea elevilor de clasa a XII-a cu medii care asigură promovarea trece ușor de 42%. Nu vă îngrijorează că  aproape 40% dintre elevii de clasa a VIII-a nu pot obține un 5 la matematică și că mai bine de 30% dintre ei nu trec de evaluarea la limba română? Nu vă îngrijorează că mai bine de 30% dintre absolvenții de clasa a XII-a nu pot obține un 5 la limba și literatura țării lor? Mă tem că începem să vorbim nu doar despre analfabetismul funcțional, ci și despre un analfabetism real, cauzat de o școală românească tot mai eterogenă, mai lipsită de predictibilitate și de coerență.

Pentru orice popor rațional, educația trebuie să reprezinte o prioritate. N-ar trebui să fie loc de jumătăți de măsură, de dispute politicianiste, de decizii fără fundament. Pentru că, da, un popor educat este un popor care are istorie și viitor, format din oameni care au aspirații, libertate și speranțe. Am tot mai des sentimentul că parcă s-a dorit ca școala românească a ultimilor 30 de ani să fie veșnic încercată, de o calitate tot mai îndoielnică și cu rezultate tot mai catastrofale pentru societate.

În 30 de ani, s-au perindat 26 de miniștri. Fiecare și-a făcut propria lui reformă. Aproape toți au anulat tot ce făcuse predecesorul și au negat cam tot ce se modificase înainte. Degringolada a pus stăpânire pe învățământul românesc, a aruncat în haos elevi, părinți și cadre didactice. Pentru învățământul românesc, ”predictibilitate” este doar un cuvânt din dicționar, regulile se schimbă în mijlocul anului școlar, gândurile peste noapte ale unui ministru devin ordine și se aplică, iar urmările le constatăm cu toții: 47%, adică aproape jumătate dintre elevii care încheie ciclul gimnazial nu sunt pregătiți pentru Evaluarea Națională, iar 58% dintre absolvenții de liceu nu fac față unui bacalaureat!” a declarat parlamentarul brăilean.

Ioniță spune că se teme că lucrurile nu se vor opri aici pentru că în ultima perioadă a auzit vorbindu-se despre ”reformă”, din gura unui ministru care a lăsat România fără școli profesionale și de meserii.

”Deja vorbim de un învățământ de 13 clase, de modificarea bacalaureatului și de cine mai știe ce abrambureli! Joaca de-a educația continuă în același mod iresponsabil cu care PSD-ul ne-a obișnuit. Numai că pe fiecare dintre noi ar trebui să ne preocupe soarta copiilor noștri, ce fel de indivizi modelează școala românească, ce abilități le dezvoltă, ce cunoștințe le imprimă? Cât de actual mai este învățământul românesc, cât de racordat este el la nevoile unei lumi globalizate, aflate într-o dinamică fără precedent? Ce șanse dăm acestor copii și tineri și ce șanse dăm, de fapt, României? Mă tem că tot acest joc nu face decât să condamne viitorul României.”, a spus deputatul Antoneta Ioniță

Comentarii