Concurs pentru ocuparea a 5 posturi de functionar public vacante la Primaria Braila

by Silviu Mares | sâmbătă, Mai 6, 2017
Concurs pentru ocuparea a 5 posturi de functionar public vacante la Primaria Braila

Concurs pentru ocuparea a 5 posturi de functionar public vacante la Primaria Braila

Primăria Municipiului Brăila organizează concurs de recrutare pentru ocuparea pe perioadă nedeterminată a 5 funcții publice de execuție, vacante. Trei posturi sunt de inspector clasa I, unul de consilier clasa I și unul de referent, clasa III, grad profesional asistent.

Primăria Brăila va organiza pe 6 iunie 2017, ora 14:30, concurs pentru ocuparea a cinci funcții publice vacante, după cum urmează:

  1. inspector, clasa I, grad profesional principal – Compartimentul Situaţii de Urgenţă;
  2. inspector, clasa I, grad profesional asistent – Serviciul Constatare Impunere Persoane Fizice;
  3. inspector, clasa I, grad profesional debutant – Serviciul Constatare Impunere Persoane Juridice;
  4. consilier, clasa I, grad profesional asistent – Biroul Resurse Umane;
  5. referent, clasa III, grad profesional asistent – Serviciul Buget Finanţe.

Candidaţii trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici (r2), cu modificările şi completările ulterioare.

Condițiile generale pentru ocuparea unei funcții publice în România sunt prevăzute la art. 54 al Legii nr. 188 din 8 decembrie 1999 privind Statutul funcționarilor publici. Astfel, este necesar ca persoana să îndeplinească cumulativ următoarele criterii:

  1. are cetățenia română și domiciliul în România;
  2. cunoaște limba română, scris și vorbit;
  3. are vârsta de minimum 18 ani împliniți;
  4. are capacitate deplină de exercițiu;
  5. are o stare de sănătate corespunzătoare funcției publice pentru care candidează, atestată pe bază de examen medical de specialitate;
  6. îndeplinește condițiile de studiu prevăzute de lege pentru funcția publică;
  7. îndeplinește condițiile specifice pentru ocuparea funcției publice;
  8. nu a fost condamnată pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, de serviciu sau în legatură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiției, de fals ori a unor fapte de corupție sau a unei infracțiuni săvârșite cu intenție, care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcției publice, cu excepția situației în care a intervenit reabilitarea;
  9. nu a fost destituită dintr-o funcție publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
  10. nu a desfășurat activitate de poliție politică, astfel cum este definită prin lege.

În vederea participării la concurs, în termen de 20 de zile de la data publicării anunțului în Monitorul Oficial, Partea a III-a, candidații depun dosarul de concurs, care va conține în mod obligatoriu:

  • formularul de înscriere;
  • copia actului de identitate;
  • copiile diplomelor de studii și ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări;
  • copia carnetului de muncă sau, după caz, o adeverință care să ateste vechimea în muncă și, după caz, în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice;
  • cazierul judiciar;
  • adeverința care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului de către medicul de familie al candidatului sau de către unitățile sanitare abilitate;
  • declarația pe propria răspundere sau adeverința care să ateste că nu a desfășurat activități de poliție politică.

Formularul de înscriere se pune la dispoziție candidaților prin secretarul comisiei de concurs din cadrul autorității sau instituției publice organizatoare a concursului. Copiile de pe actele prevăzute mai sus se prezintă în copii legalizate sau însoțite de documentele originale, care se certifică pentru conformitatea cu originalul de către secretarul comisiei de concurs.

Cazierul judiciar poate fi înlocuit cu o declarație pe proprie răspundere. În acest caz, candidatul declarat admis la selecția dosarelor are obligația de a completa dosarul de concurs cu originalul documentului pe tot parcursul desfășurării concursului, dar nu mai târziu de 5 zile lucrătoare de la data la care a fost declarat admis în urma selecției dosarelor, sub sancțiunea neemiterii actului administrativ de numire.

Adeverința care atestă starea de sănătate conține, în clar, numărul, data, numele emitentului și calitatea acestuia, în formatul standard stabilit de Ministerul Sănătății Publice.

În termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor, comisia de concurs are obligația de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condițiilor de participare la concurs. Rezultatele selectării dosarelor de înscriere se afișează de către secretarul comisiei de concurs, cu mențiunea „admis” sau „respins”, însoțită de motivul respingerii dosarului, la sediul autorității ori instituției publice organizatoare a concursului. Până în ultima zi prevăzută pentru selecția dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidaților informații sau alte documente relevante din categoria celor prevăzute anterior, pentru desfășurarea concursului.

Comentarii