Silviu Mares 22 august 2017
Doi ofertanti pentru proiectarea si executia Podului peste Dunare de la Braila
Doi ofertanti pentru proiectarea si executia Podului peste Dunare de la Braila
Doi ofertanti pentru proiectarea si executia Podului peste Dunare de la Braila

Două oferte au fost depuse până la termenul-limită de 21 august, pentru construirea Podului de la Brăila, conform ECONOMICA.NET.  Valoarea estimată a contractului este de jumătate de miliard de euro.

Cele două oferte pentru construirea proiectului din care face parte şi Podul de la Brăila au fost depuse de Asocierea Astaldi SpA (Italia) – IHI Infrastructure Systems Co. Ltd. (Japonia) și de Asocierea China Communication Construction Company Ltd (China) – China Road and Bridge Corporation (China) – Eptisa Servicios de Ingenieria SL (Spania)– Euro Construct Trading ’98 SRL (Romania)– CCCC Second Harbour Engineering Co Ltd (China)- CCCC Highway Consults Co Ltd (China).

CNAIR a lansat pe 29 aprilie licitaţia pentu execuţia proiectului ce cuprinde Podul suspendat peste Dunăre, în zona Brăila-Tulcea.

Lungimea totală a podului este de 23 km şi cuprinde două secţiuni: drumul principal Brăila – Jijila, cu o lungime 19 km şi drumul de legătura cu DN22 Smârdan – Măcin, cu o lungime de 4 km, potrivit CNAIR.

Podul suspendat peste Dunare, structura principală din cadrul Proiectului, va avea o lungime de aproape 2 kilometri.

Podul suspendat va fi poziţionat între km 4+596,10 şi km 6+570,52 pe drumul principal Brăila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunărea.

De o parte şi de alta vor fi construite doua viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat.

Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 metri şi va fi alcatuită din 4 benzi de circulaţie de câte 3,50 m lăţime fiecare, 4 benzi de încadrare de câte 0,5 m lăţime, două acostamente de 1,50 m lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de 3,00 m. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având de cate 2,80 m fiecare.

Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte 2 miliarde de lei, fără TVA.

Cel mai recent studiu de fezabilitate pentru acest pod a fost realizat de către asocierea ISPCF SA – EDIN SRL – STE SRL – PEGASO INGEGNERIA SRL, contractul de proiectare fiind semnat în anul 2015 în urma derulării unei licitaţii deschise de către CNADNR (actuala CNAIR).

Podul suspendat peste Dunăre este cuprins în Master Planul General de Transport al României si face parte din categoria proiectelor de tip ITI (Investitii Teritoriale Integrate), finantabile din POIM 2014 – 2020, Axa Prioritara 2 „Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient”.

Comentarii