Mihai Tudose pentru europarlamentare - ProRomania
Pro Braila 4 iulie 2014

avocado

Presiunea psihică nu este doar un duşman al stării de bună dispoziţie, ci şi un catalizator în contractarea mai multor boli, de la o simplă răceală şi până la hipertensiunea arterială. Printre numeroasele metode prin care se poate face stresului există şi una la îndemâna oricui: adaptarea regimului alimentar.

 

Cum alimentele pot lupta împotriva stresului în diferite moduri, un regim alimentar echilibrat poate contracara impactul pe care îl are stresul asupra stării de sănătate. Bine ales, regimul alimentar întăreşte sistemul imunitar şi scade tensiunea arterială.

Carbohidraţii complecşi

Toţi carbohidraţii stimulează producerea de serotonină, care trebuie să aibă un nivel constant în organism.

Lista alimentelor care conţin carbohidraţi complecşi:

  • cereale integrale;
  • pâine;
  • paste;
  • fulgi de ovăz.

Carbohidraţii complecşi ajută şi la echilibrarea nivelului de zahăr în sânge.

Carbohidraţii simpli (zaharuri)

Carbohidraţii simpli includ sucurile şi dulciurile, de aceea recomandarea generală este de a-i evita. Dar aceste produse pot ameliora temporar starea de iritabilitate declanşată de stres.

Iată o listă de alimente uşor de procurat şi care se înscriu în linia prezentată mai sus:

Portocalele: au un conţinut ridicat de vitamina C care reduce nivelul hormonilor stresului şi întăreşte sistemul imunitar. Portocalele trebuie mâncate dimineaţa, înaintea unei zile care se anunţă grea, deoarece ridică nivelul de cortizol şi reglează tensiunea arterială.

Peştele gras – Acizii graşi Omega 3, care se găsesc în carnea de somon şi ton, păstrează sub control nivelul cortizolului şi al adrenalinei, prevenind producerea excesivă de hormoni ai stresului.

Spanacul – Datorită conţinutului ridicat de magneziu din spanac, reglarea nivelului de cortizol se face mai uşor. În plus, lipsa de magneziu duce la migrene şi oboseală, ca efect al stresului.

Fisticul – Ameliora impactul pe care hormonii stresului îl au asupra organismului. Reglează tensiunea arterială atunci când adrenalina atacă.

Ceaiul negru – Cei care au beau ceai negru declară că se simt mai calmi. Ei au nivelul cortizolului mai scăzut dupa situaţiile stresante.

Avocado – Conţine mult potasiu, care reduce tensiunea arterială, fiind mult mai eficient decât banana, de pildă.

Migdalele – Conţin vitamina E, care susţine sistemul imunitar, dar o serie de vitamine din complexul B, care întăresc rezistenţa organismului la stres.

Laptele – Băut înainte de culcare, călduţ, este deosebit de relaxant. Aportul de calciu reduce spasmele musculare şi scade nivelul de anxietate.

Comentarii