Mihai Tudose pentru europarlamentare - ProRomania
ProBraila 6 noiembrie 2012
Politia in actiune !

inselaciunea prin telefon comunicat de presa politia brailaZilele trecute, un nou caz de inselaciune prin telefon a intrat in atentia politistilor: un cetatean a sesizat faptul ca cineva l-a sunat pe telefonul fix, dandu-se drept fiul sau si anuntandu-l ca a fost implicat intr-un accident rutier. „Fiul” si-a rugat „tatal” sa-i trimita coduri de reincarcare electronica in valoare de 1.200 de lei, sub pretextul ca banii ii sunt necesari pentru a despagubi victima accidentului. „Tatal”, evident ca sarit in ajutorul “fiului” si a trimis codurile de reincarcare.

Imediat dupa aceea, si-a dat seama ca a fost victima unei inselaciuni si a reclamat la Politie.

 

Ignoranta are pret mare

Este firesc ca orice parinte sa-si ajute copilul aflat in nevoie. Si carui parinte nu-i tremura sufletul cand aude ca fiul sau a fost implicat intr-un accident? Si primul gand :”Slava Domnului ca nu patit nimic grav!” il face sa respire usurat. Dar, ce parinte nu stie cand vorbeste la telefon cu propriul fiu si nu cu un necunoscut? Chiar daca, din diferite motive (traume emotionale etc.) vocea nu este cea stiuta, cum oare sa trimiti coduri de reincarcare pentru plata a ceva?

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca, in caz de accident, nu exista notiunea de plata a unor despagubiri, decat ca urmare a unei hotarari judecatoresti in acest sens sau prin societatile de asigurari.

Orice accident de circulatie are doua variante de solutionare: depunerea unei plangeri la Politie, care se va ocupa mai departe de cazul respectiv, sau intelegerea amiabila a partilor, ceea ce presupune repararea daunelor folosind polita de asigurare auto obligatorie. Orice alte variante sunt excluse, iar daca sunt puse in practica ele nu au consistenta legala.

Sunt intrebari elementare la care ar fi trebuit gasite raspunsuri, inainte de a trimite banii ceruti de infractorul care a profitat de naivitatea si lipsa de informare a victimei sale. Cert este faptul ca oricine poate fi victima unui accident, dar intr-un asemenea moment critic, singura urgenta este cea medicala si nicidecum banii. Nici victima si nici autorul unui accident nu au nevoie de bani ca sa primeasca ingrijiri medicale, sa depuna plangere la Politie sau sa rezolve incidentul uzand de polita de asigurare auto obligatorie.

La fel de scumpa este si lipsa de informare

 

Un caz similar s-a inregistrat si luna trecuta cand, la telefon, o voce disperata (care in niciun caz nu este a politistului sau a medicului de pe ambulanta) anunta ca o ruda a avut un accident, solicitand achitarea unor sume de bani, din varii motive halucinante. Pe cine oare nu ar tulbura o astfel de veste? Ce om cu suflet nu ar sari in ajutorul cuiva aflat intr-o situatie critica, mai cu seama daca este si ruda? Stim cu totii ca sanatatea este nepretuita, deci ce mai conteaza banii? Conteaza, insa, cui ii dam si pentru ce! Un accident de orice fel, mai ales unul rutier grav, este, de obicei, anuntat de persoane abilitate sa faca acest lucru. Chiar daca ar putea exista alte surse care ar transmite informatia, inainte ca acesta sa ajunga in mod oficial, datele trebuie verificate imediat, inainte de a intreprinde orice actiune. In niciun caz nu dam crezare unor povesti lacrimogene, presarate si cu ceva elemente din viata reala, ci verificam informatia din cat mai multe surse posibile si credibile. De asemenea, in niciun caz nu trimitem bani prin terti despre care nu avem habar. Este adevarat ca unele servicii medicale sunt furnizate contra cost, insa serviciile medicale de urgenta nu, si oricine ar trebui sa stie acest lucru.

 

Pentru prevenirea inselaciunilor este absolut necesar:

 

– sa verificati orice informatie prin care vi se solicita sa trimiteti bani prin terti unor rude despre care vi se spune o poveste, de obicei impresionanta;

– sa nu trimiteti coduri de reincarcare electronica, in niciun caz unor persoane straine, indiferent de calitatea pe care sustin ca o au;

– sa nu dati crezare vestilor prin care ati fost anuntati ca sunteti castigatorii unor concursuri la care nu ati participat; simpla utilizare a serviciilor unui furnizor (de telefonie, cablu tv etc.) nu presupune inscrierea automata la vreun concurs, fara consimtamantul abonatului;

– sa nu achitati niciodata in avans sume de bani pentru ridicarea unor premii; plata impozitelor sau a altor taxe se realizeaza abia ulterior!

Comentarii

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.