Silviu Mares 30 ianuarie 2018

Președintele PNL Brăila, Alexandru Dănăilă a prezentat astăzi într-o conferință de presă cazul unui brăilean care a dat în judecată CUP Dunărea Brăila și a câștigat, instanța dispunând recalcularea cantităților de apă pluvială pe care respectivul cetățean le-a plătit în plus în perioada 2014-2016.

Brăileanul Mihail Stafidă a obținut în decembrie 2017 o hotărâre definitivă și irevocabilă prin care obligă CUP Dunărea Brăila să-i realculeze facturile din perioada 2014-2016. Acesta susține că i-au fost calculate greșit cantitățile de apă pluvială pe care le-a plătit, iar instanța a obligat compania să recalculeze toate facturile din urmă și să-i returneze clientului banii, inclusiv cu penalități. În instanță clientul a demonstrat că în anul 2015, taxa ce i-a fost calculată de cei de la CUP Dunărea era aproape dublă față de valorile reale ale cantităților de precipitații din municipiul Brăila în acele luni. De asemenea, au fost luni la rând când i-au fost calculate aceleași cantități de apă de ploaie.

Dănăilă a spus că PNL va iniția o acțiune în instanță dacă CUP Dunărea nu se autosesizează și nu recalculează la toți cetățenii sumele plătite pe apa pluvială. Președintele PNL Brăila a declarat că împreună cu toți acei cetățeni care vor să-și recupereze banii de la CUP Dunărea, se va adresa instanței pentru a obliga societatea de distribuție a apei să recalculeze facturile în dreptul apei meteorice.

Consilierul județean a mai spus că în cazul lui Stafidă instanța a decis că o clauză din contractul de furnizare a serviciilor de apă-canal este abuzivă, pe care cei de la CUP Dunărea au invocat-o în apărarea lor la proces.

Această clauză prevede că orice client are termen de contestare a facturii doar 10 zile, iar instanța a considerat că termenul de 10 zile este prea scurt pentru ca un client să se poată documenta, să conteste factura respectivă cu documente.

Comentarii