Silviu Mares 26 aprilie 2018

Procedura prin care se acordă eşalonarea la plata obligaţiilor fiscale restante a fost simplificată prin noile reglementări cuprinse în OUG nr. 25/ 2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi pentru prorogarea unui termen, intrată în vigoare în data de 30 martie 2018.

Conform unui comunicat al Administraţiei Judeţene a Finanţelor Publice Brăila, prevederile actului normativ simplifică acordarea eşalonării la plată a obligaţiilor fiscale, în cazul debitorilor care nu deţin bunuri în proprietate.

Simplificarea eșalonării la plată se face prin introducerea următoarelor măsuri:

  • eliminarea condiţiei de depunere de către debitor a programului de restructurare sau de redresare financiară şi menţionarea în cerere a faptului că se află în dificultate generată de lipsa temporară de disponibilităţi băneşti şi că are capacitate financiară de plată pe perioada eşalonării;
  • crearea posibilităţii ca, odată cu depunerea cererii de eşalonare, contribuabilul, indiferent de specificul activităţii, să anexeze şi propunerea de grafic privind ratele de eşalonare;
  • în procedura de soluţionare a cererii să nu se mai emită acord de principiu;
  • soluţionarea cererii în termen de 15 zile de la înregistrarea acesteia;

Comentarii