office 5 ianuarie 2014

maxi_taxiIn Monitorul Oficial din 30 decembrie 2013 a fost publicat un Ordin al Guvernului ce modifica OG 27/2011, privind reglementarile in vigoare ale transportului rutier national care urmareste sa puna in acord legislatia romaneasca cu legislatia europeana, mult mai aspra, din domeniu.

Ordinul  se refera, in mare parte, la transportul de persoane cu autocare, microbuze sau  taxi.

Ordinul cere tuturor celor implicati in activitate sa fie calificati profesional in domeniul transporturilor de persoane, sa detina certificate psihologice actualizate, si, ca o noutate absoluta, sa aiba buna reputatie, adica sa nu aiba la activ incalcari ale legii, accidente, s.cl.

Apar noutati privind forma de inregistrare a firmelor de transport in Registrul electronic national al operatorilor de transport rutier si al intreprinderilor autorizate.

Astfel, din 2014 in aceste registre vor fi notate, prin grija ARR, si incalcarile grave  comise de firmele de transport rutier, numele persoanelor declarate inapte pentru coordonarea activitatii de transport, buna reputatie a patronilor firmelor de transport, dar si pedepsele( masurile administrative si sanctiunile) aplicate acestora de autoritati.

Printre cele mai interesante masuri subliniem cateva: soferii de maxi taxi vor trebui sa aiba avize medicale si psihologice si certificate de competenta profesionala pentru a se putea urca la volan.

Firmele de maxi taxi va trebui sa faca asigurare pentru persoanele transportate si bagajele acestora pentru riscuri de accidente ce cad in sarcina transportatorului.

Patronii firmelor de maxi taxi trebuie sa aiba un sediu, sa aiba buna reputatie si sa aiba competenta profesionala.

Un accent deosebit se pune pe buna reputatie a celor implicati in transportul rutier- patroni, manageri, soferi.

Astfel, se considera indeplinita cerinta privind ”buna reputatie” daca: intreprinderea sau managerul de transport nu si-au pierdut buna reputatie pentru incalcari grave prevazute in regulament fiind declarati inapti pt aceasta activitate, nu au fost condamnate sau sanctionate conform prevederilor din regulamentul CE.  Buna reputatie care le permite sa activeze in domeniu se pierde imediat in cazul unor incalcari ale regulamentelor in vigoare sau al unor accidente. Cei care isi pierd buna reputatie sunt exclusi din transportul rutier de persoane  dar se pot reabilita, cu avizul autoritatilor, dupa o perioada de cel putin un an.

Dorian Stoianovici

 

Comentarii

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.