Mihai Tudose pentru europarlamentare - ProRomania
Liviu G. Stan 20 martie 2014
Studiu 2013 - Peste 10% din populatia adulta a Romaniei a dezvoltat o idee antreprenoriala
Studiu 2013 - Peste 10% din populatia adulta a Romaniei a dezvoltat o idee antreprenoriala
Studiu 2013 – Peste 10% din populatia adulta a Romaniei a dezvoltat o idee antreprenoriala

Conform unui studiu al companiei de strategie şi consultanţă în modele de afaceri, Business Models Inc, remis astăzi Agerpres, mai mult de 10% din populaţia adultă a României a dezvoltat, în 2013, o idee antreprenorială în stadiu incipient.

Alexandra Pode, partener în cadrul Business Models Inc. CEE:

Deşi stăm mai bine decât China, Polonia sau Ungaria, în contextul economic dificil, angajaţii cu profil intraprenorial au tendinţa să se detaşeze mai uşor şi să înceapă un business pe cont propriu. Dezvoltarea competenţelor necesare pentru susţinerea iniţiativelor interne şi crearea unui mediu propice pot fi cheia organizaţională pentru a face faţă nevoii de inovaţie şi de adaptare la schimbările din piaţă.

Business Models Inc. avertizează managerii că în anul acesta există toate premisele ca tot mai mulţi tineri specialişti să plece din companii pentru a începe lucrul pe cont propriu.

Pode:

Studiile actuale arată că aspiraţiile a 48% din reprezentanţii Generaţiei Y sunt de orientare spre antreprenoriat. Asta îi face foarte receptivi la intraprenoriat în organizaţiile lor şi, implicit, reticenţi în organizaţiile slab intraprenoriale.

Conform Global Entrepreneurship Monitor, chiar dacă trăsăturile antreprenorilor şi ale angajaţilor care au comportamente antreprenoriale sunt similare — spirit de iniţiativă, identificarea şi urmărirea oportunităţilor, gestionarea resurselor şi construirea alianţelor potrivite -, în economii precum cea a României rata activităţilor intraprenoriale a fost în 2013 de şapte ori mai mică decât a iniţiativelor independente.

Global Entrepreneurship Monitor urmărește iniţiativele intraprenoriale din 54 de ţări.

Datele centralizate de Business Models Inc. CEE au mai indicat două disfuncţionalităţi în raporturile actuale dintre management şi tinerii profesionişti, subliniază Agerpres. Prima disfuncţionalitate este legată de „the blame game”, în care fiecare generaţie arată cu degetul către cealaltă, în lipsa instrumentelor comune care să susţină dialogul între generaţii. În ceea ce priveşte cea de-a doua disfuncţionalitate, aceasta vizează focusul excesiv pe comportamente, aşteptările reciproce ajungând să fie exprimate mai degrabă la nivel de comportamente versus o nouă variantă, viabilă, în care focusul este pus pe valoarea adăugată a fiecăruia şi personalizarea „locului în companie”.

 

Comentarii